سازه کششی چادری چیست؟

سازه کششی چادری چیست؟
سازه کششی چادری چیست؟
در جهان مدرن و پیشرفته امروز مهندسان و سازندگان ساختمان به منظور بالا بردن کیفیت و مقاومت سازه ها از ابزار و مصالح مختلفی بهره می گیرند که از جمله آنها می توان به سازه کششی چادری اشاره کرد. اگر بخواهیم این نوع سازه را دسته بندی کنیم جزو سازه های کششی قرار می گیرد؛ برای اینکه اجزای اصلی و تشکیل دهنده آن به طور عمده از کابل های کششی همراه با چادر های مقاوم می باشد.

سازه کششی چادری زیر مجموعه‌ای از سازه‌های فضایی به شمار می آیند و به دلیل شفافیت، انعطاف و سبکی که دارند در خلق فرم‌های زیبا و بدیع، گسترش چشمگیری در سال های اخیر داشته اند. از این سازه ها در ساخت بناهایی با عملکردهای مختلف از جمله:
 تجاری
 اداری
 ورزشی
 مسکونی
 سایبان در فضاهای عمومی و شهری
سازه های غشایی همراه با مواد کامپوزیت و الیاف ها در کنار پلیمرها امکانات متعددی را پیش روی طراحان قرار داده اند، مهندسان به واسطه این مواد توانسته اند سازه کششی چادری با طیف وسیعی از خواص فیزیکی، مکانیکی را طراحی کنند.
همانطوری که اطلاع دارید مواد اشاره شده در بالا دارای تفاوت‌هایی در اندازه، وزن و موارد دیگر می باشند ، برای همین بهتر است در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا با مهمترین ویژگی سازه کششی چادری آشنا شوید.

فروش سازه کششی چادری؟
به دلیل مدرن بودن و تازه‌گی سازه کششی چادری در ایران و جهان، متاسفانه مراکز زیادی به فروش این محصول اقدام نمی کنند. البته کارخانجاتی هستند که مواد اولیه این سازه را تولید کنند. شما به راحتی می توانید به این مراکز مراجعه کنید تا با کمترین قیمت مواد اولیه این سازه را تهیه کنید.
روش های متعددی برای فروش سازه کششی چادری در ایران و جهان وجود دارد، همانطوری که در مطالب قبلی نیز اشاره شد بهترین روش برای خرید مواد اولیه این نوع سازه مراجعه حضوری به بازار محصولات ساختمانی و یا شرکت های ساختمان سازی می باشد. البته سایت های معتبری نیز در این زمینه وجود دارند که به فروش و یا طراحی سازه کششی چادری مشغول هستند که روزانه تعداد زیادی بازدید کننده به این وب سایت ها برای طراحی سازه کششی مراجعه می کنند.
اگر قصد خرید و یا طراحی سازه کششی چادری را دارید بهتر است قبل از اینکه به مرحله ساخت برسید، به دفاتر مهندسی معماری و عمران در سراسر کشور مراجعه کنید تا مهندسان مجرب و متخصصین در این زمینه شما را راهنمایی کنند. شما در این دفاتر جدای از اینکه از مشاوره رایگان آنها بهره مند می شوید از نقشه های اجرایی و محاسبات نیز برخوردار خواهید شد.

ساخت سازه کششی چادری؟
سازه کششی چادری در واقع یک عنصر ساختمانی است که فقط قادر به تحمل کشش و وزن خود بوده و قادر به تحمل نیروی‌های فشاری یا خمشی یا پیچشی دیگری نیستند. این نوع سازه‌ها همانطوری که گفته شد یکی از روش ‌های و فناوری ‌های جدید ساختمان سازی است که به واسطه پارچه‌ها و کابل های قابل انعطاف به کار رفته در این سازه دارای خواص منحصر به فردی هستند.
روش ساخت و اجرای سازه کششی چادری در واقع به این شکل است که سازه‌ چادری در هر مقیاسی که باشد در سه مرحله
۱٫ طراحی
۲٫ ساخت
۳٫ و نصب‌
اجرا می شود. اگر بخواهیم سه مرحله طراحی و ساخت سازه کششی چادری را به طور دقیق بررسی کنیم باید به مراحل زیر اشاره کنیم:
۱٫ در ابتدا باید نوع کاربری سازه چادری را تشخیص و بررسی دقیق کنیم
۲٫ بررسی مکان برای نصب چادر
۳٫ نقشه‌برداری از محل نصب سازه
۴٫ مدل‌سازی اولیه سازه چادری
۵٫ انتخاب نوع فرم و شکل ظاهری با توجه به کاربری سازه
۶٫ صفحه گذاری جهت اتصال ستون‌ها و دیرک‌ها
۷٫ انتقال سازه چادر به محل نصب
۸٫ مونتاژ سازه چادر در محل نصب
۹٫ نصب پوشش روی سازه مونتاژ شده

قیمت سازه کششی در بازار محصولات ساختمانی چگونه است؟
در تعیین قیمت سازه کششی چادری فاکتور های متعددی اثرگذار هستند. بطور کلی اگر بخواهیم قیمت دقیق این نوع سازه را بررسی کنیم می توان سازه پارچه ای کششی را به دو دسته تقسیم بندی کنیم که عبارتند از:
۱٫ قیمت سازه کششی چادری از پیش طراحی شده
۲٫ قیمت سازه کششی سفارشی
عوامل اثر گذار در تعیین قیمت تمام شده هر دو دسته مشابه هم هستند، اما میزان تاثیر این فاکتورها در قیمت تمام شده متفاوت با هم دارند. بطور کلی باید گفت که عامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت سازه کششی چادری نوع و کیفیت چادر و کابل مورد استفاده برای آن می باشد؛ یعنی هر اندازه کیفیت آنها بالا باشد قیمت تمام شده سازه نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت اجرای سازه کششی و یا قیمت اجرای سازه چادری چقدر است؟
همانطوری که گفته شد قیمت سازه کششی چادری به عوامل متعددی از جمله نوع چادر، کابل و تیرک مورد استفاده برای آن دارد؛ اما در بحث طراحی مهمترین عامل در قیمت سازه، مساحت سازه، ارتفاع سازه و روش اجرای سازه بیشترین تاثیر را در قیمت آن دارند.
شرکت و یا پیمانکاری که به کار اجرای این نوع سازه مشغول می باشد با بررسی عوامل گفته شده در بالا قیمت نهایی را به کارفرما ارائه می دهد. برای اینکه بهتر بتوانید قیمت دقیق اجرای سازه کششی چادری را بدانید بهتر است به نمایندگی های معتبر و نیز شرکت های ساختمان سازی مراجعه کنید.

برچسب ها: اجرای سازه کششی چادری, ساخت سازه چادری, ساخت سازه کششی چادری, سازه چادری, سازه غشایی, سازه کششی, سازه کششی چادری, طراحی سازه کششی, طراحی سازه کششی چادری, فروش سازه کششی چادری, قیمت اجرای سازه چادری, قیمت اجرای سازه کششی چادری, قیمت سازه چادری, قیمت سازه کششی, قیمت سازه کششی چادری

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat