راهنمای انتخاب کیسه خواب مناسب

راهنمای انتخاب کیسه خواب مناسب
راهنمای انتخاب کیسه خواب مناسب
اگر اهل سفر هستید و یا به سفر کردن علاقه دارید حتما با کیسه خواب آشنایی دارید، کیسه خواب یکی ازالزامات شما برای سفر رفتن می باشد. کیسه خواب در واقع یک فضای کوچک به تناسب سایز شما می باشد که می توانید برای خواب در طبیعت و فضا های باز از آن استفاده کنید. در این مقاله سعی می کنیم یک راهنمای کیسه خواب مناسب برای شما باشیم.

یک کیسه خواب برای تمامی فصول ؟
در هیچ کجای دنیا شما نمی توانید کیسه خوابی پیدا کنید که برای چهار فصل کاربرد داشته باشد. شما در هنگام خرید کیسه خواب تنها سه پیشنهاد خواهید داشت این سه پیشنهاد به شرح زیر می باشد:

کیسه خواب تابستانی

کیسه خواب زمستانی

کیسه خواب سه فصل

خب همانطور که از نام های این کیسه خواب ها پیدا می باشد، این محصولات متناسب با فصلی که درون آن هستید دوخته و تهیه شده اند، کیسه خواب های تابستانی برای اردو زدن در فصل های گرم تهیه شده اند، نازک و بسیار سبک هستند و پارچه ی به کار رفته در این نوع کیسه خواب بسیار قابل تنفس و نازک در نظر گرفته شده است، این نوع کیسه خواب ها برای اردو های جشنواره ای و یا کنار دریاچه بسیار مفید خواهند بود. حال به کیسه خواب سه فصل می رسیم، اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که مسافرت های طولانی می روید یا بهتر بگوییم با آب شدن برف ها به سفر می روید و با زرد شدن برگ ها باز می گردید، پیشنهاد ما به شما انتخاب کیسه ی سه فصل می باشد، طراحی و دوخت این چادر به گونه ای است که نه به اندازه تابستانی نازک و خنک است و نه به اندازه ی زمستانی حجیم و سنگین است. در واقع ماهیت این کیسه خواب تطبیق پذیری و آسایش از بهار تا پاییز است. دسته ی اخر کیسه خواب زمستانی است، اگر جزء افراد بی پروایی هستید که در دمای زیر صفر هنگام باریدن برف علاقه به خواب در فضای باز دارید مثل کوهستان انتخابی جز کیسه خواب زمستانی ندارید، این کیسه خواب ها نسبت به کیسه خواب های تابستانی و سه فصل بسیار حجیم تر و سنگین تر می باشد و فضای داخلی آن بسیار گرم و لذت بخش می باشد. در واقع مکانیزم داخلی این کیسه خواب ها طوری است که نوعی عایق به حساب می آیند و دلیل این عایق بودن استفاده پر های غاز و اردک در آن می باشد. همچنین عمر بسیار بالایی دارا می باشند، عمر مفید این کیسه خواب ها بین ۳ الی ۵ سال می باشد و در مقابل قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

کیسه خواب های پتو یا مومیایی؟
کیسه خواب ها در دو نوع اساسی وجود دارند.کیسه خواب های پتو و کیسه خواب های مومیایی، کیسه خواب های پتو مناسب برای اردو های کوتاه مدت و همچنین سفر هایی که شما در کنار خود کلبه و یا خانه گرمی دارید مناسب است، این مدل به راحتی باز می شود و تبدیل به یک پتو می شود، اما کیسه خواب های مومیایی یک مکنیزم بسیار جالب و پیشرفته دارند این مدل دقیقا بر اساس مدل فیزیکی انسان ساخته شده است و از لحاظ عایق سرما و گرما بسیار پیشرفته است و این گزینه همان چیزی است که شما برای سفر های طولانی تان نیاز دارد.

نکته: کیسه خواب ها می توانند از کنار به هم متصل شوند و تبدیل به کیسه خواب زوجین شوند.


استفاده از کیسه خواب
شما می توانید با توجه به شرایط جوی که در آن هستید درجه حرارت را تغییر دهید: حداکثر، راحتی، حداقل و شدید

درجه حرارت را محدود کنید: حداکثر ، راحتی ، حداقل ، شدید – این به چه معنی است؟

راحتی با میزان بالا نشان گر بالاترین درجه حرارت می باشد که بدون تحمل گرمای بیش از حد در کیسه خواب تحمل می کنید. درجه حرارت راحت عمدتاً مورد توجه خانم ها خواهد بود، به این دلیل که اگر دما از زیر مقادیر راحت پایین تر رود ، پاها و دستهای خانم شروع به سرد شدن می کند. دمای مجاز برابر با دمای مناسب است اما در مورد آقایان. درجه حرارت شدید به این معنا است که اگر مقدار بیان شده بیش تر شود ، احتمالاً می توانید فقط در داخل کیسه خواب زنده بمانید با این حال، این انتظار را داشته باشید که بسیار سرد باشد، و به همین دلیل خواب کمی باید داشته باشید.

اندازه کیسه خواب
“اندازه مهم نیست که” – این جمله قطعاً در مورد کیسه خواب صدق نخواهد کرد. یک کیسه خواب استاندارد باید حداقل ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر از قد شما بلند تر باشد، یک کیسه خواب بزرگ باعث می شود شما خیلی دیر گرم شوید و یک کیسه خواب کوچک می تواند شما را آزار دهد و خسته تان کند و از همه مهمتر به بدنه کیسه خواب فشار می آورد و در نتیجه لایه ایزوله کار نمی کند و این یعنی فاجعه. در مورد کیسه خواب کودکان ، عرض مناسب به بچه های شما اجازه می دهد شب راحت بخوابند و با روحیه خوبی از خواب بیدار شوند.

نگهداری از کیسه خواب
سخن آخر ما با شما در رابطه با نگهداری کیسه خواب است، کیسه خوابتان را در کاور نگه می دارید یا گوشه کمدتان پرت شده است؟ باید بگوییم هر دو مورد جالب نیست، بهترین راهکار نگه داری از کیسه خواب این است که از یک چوب لباسی آویزان باشد، کاور باعث می شود پنبه های درون کیسه خواب فرم تا بگیرند و به مرور از بین می روند، اما اگر آویزان باشد قطعا تایم طولانی تری شما را همراهی خواهد کرد.

برچسب ها: انواع کیسه خواب, کیسه خواب, کیسه خواب تابستانی, کیسه خواب زمستانی, کیسه خواب سه فصل, نگهداری از کیسه خواب

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat