مزایای آلاچیق پارچه ای نسبت به سایر آلاچیق ها؟


مزایای آلاچیق پارچه ای نسبت به سایر آلاچیق ها؟
ساختارهای کششی مانند آلاچیق پارچه ای، اشکال ساختاری سبکی می باشند که از یک غشای پارچه ای که بین مرز عناصر ساختاری سفت و سخت و / یا کابل های انعطاف پذیر کشیده شده اند ساخته می شوند. چنین ساختارهایی در برابر بارگذاری خارجی تنها از طریق افزایش تنش در سطح غشایی مقاوم می شود. این گونه از سازه ها برای اینکه سختی و مقاومت لازم را در برابر نیروهای وارده به دست آوردن، می بایست انحنای سطح آنها نسبتاً زیاد باشد، و چنین اشکال خمیده مضاعف بیشترین ثبات را تحت بارگذاری خارجی از خود ایفا می کنند.
آلاچیق پارچه ای برای طیف گسترده ای از کاربری ها طراحی و تولید می شود، به خصوص برای کاربری هایی که مساحت دهانه آنها بیش از ۱۲ متر است، یا کاربری هایی که احتیاج به سازه های بدون دیوارهای جانبی دارند. این گونه از سازه به خوبی در برابر آفتاب سوزان و نیز باد و باران مقاوم هستند و می توان از آنها در هر شرایط و موقعیتی استفاده کرد.
بسیاری از آلاچیق های قدیمی ساخته شده با مصالح فلزی و سنگین همواره در معرض عناصر خورنده مانند کمپوست قرار می گیرند. در حالی که آلاچیق پارچه ای به خودی خود دارای خواص غیر خورنده ای است، و می توانند سالهای طولانی بدون هیچگونه خورندگی دوام بیاورند البته قاب های فلزی موجود در این نوع سازه برای مقابله و محافظت در برابر زنگ زدگی و خورندگی با مواد مناسب گالوانیزه می شوند.

مهمترین مزایای آلاچیق پارچه ای نسبت به سایر آلاچیق ها عبارت است از:
 مقاومت زیاد در برابر عناصر خورنده مانند کمپوست
 سبک بودن وزن سازه نسبت به آلاچیق های قدیمی
 نصب سریع و راحت در هر موقعیتی
 امکان تعویض قطعات خراب
 قابلیت پوشش دهانه های وسیع
 قیمت ارزان و مقرون به صرفه
سازه پارچه ای ممکن است یک ساختمان فرعی باشد که به طور جداگانه یا به عنوان بخشی از یک ساختمان اصلی ایجاد می شود. اغلب این گونه از سازه ها ظاهر زیبا و جذاب دارند. معمولا در کاخ ها و عمارت های سنتی و ویلاهای مدرن از آنها استفاده می شود.به عنوان مثال شهر ممنوعه (غرفه های چینی)، کاخ توپکاپی در استانبول و ساختمان های مغول مانند قلعه سرخ.

خرید و فروش آلاچیق پارچه ای در بازار؟
به دلیل کاربرد زیاد و همچنین نصب سریع و راحت این نوع سازه، شرکت ها و مراکز متعددی در کشور در زمینه طراحی و تولید آلاچیق پارچه ای فعالیت می کنند، اگر شما نیاز به چنین سازه ای دارید، می توانید به نمایندگی ها و شرکت های فعال در این زمینه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تجهیزات و مصالح این نوع سازه در کارخانه به صورت پیش ساخته طراحی و تولید می شود و بعد از حمل به محل مورد نظر توسط نیروهای متخصص مونتاژ می شود.
آلاچیق پارچه ای ممکن است شبیه خانه تابستانی یا یک کیوسک، اتاق کوچک در پشت بام یک خانه بزرگ باشند. آنها اغلب در پارک ها و مراکز تفریحی استفاده می شوند تا افرادی را که از گرمای سوزان به آنها پناه برده اند را در خود جای دهد.
شرکت ها و کارگاه های صنعتی و ساختمانی مهمترین مراکز برای تولید آلاچیق پارچه ای به شمار می روند. مواد اولیه برای ساخت آلاچیق های پارچه ای معمولا در کارگاه آماده شده و بعد از طراحی و ساخت در کارگاه توسط پرسنل مجرب در محل خود نصب شود. برای خرید آلاچیق های پارچه ای ارزان قیمت و با کیفیت بهترین کار مراجعه به دفاتر مهندسی و شرکت های فعال در این زمینه است.

کاربردها و ویژگی های مهم آلاچیق پارچه ای پارک؟
آلاچیق پارچه ای پارک بیشتر برای پوشش اماکن باز و همچنین فضای بازی کودکان طراحی و در پارک ها و مراکز تفریحی کودکان اجرا می شود، این گونه از آلاچیق ها به ۴ دسته زیر تقسیم می شوند:
 آلاچیق ساده
 آلاچیق سبک
 آلاچیق وارونه
 آلاچیق سالن
بیشترین کاربرد آلاچیق پارچه ای پارک ایجاد فضایی سر بسته است تا از گرمازدگی افراد در فصول گرم سال مانند تابستان جلوگیری کند. علاوه بر این به عنوان یک مرکز تجمع و گردهمایی در پارک ها مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی کشورها نیز در طول سال برای ایجاد نمایشگاه و فضایی برای تبلیغات استفاده می شود.

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat