موارد مورد نیاز برای طبیعت گردی

موارد مورد نیاز برای طبیعت گردی
موارد مورد نیاز برای طبیعت گردی
رفتن به سفر با هدف طبیعت گردی یک روش لذت بخش برای کشف طبیعت با دوستان و خانواده است. چه بخواهید به اعماق کوه بروید و چه جنگل، قاعدتا می بایست مسافت طولانی را طی کنید. برای تعیین اینکه در این سفر چه مواردی را باید حاضر کنید، در ابتدا باید به این فکر کنید که تا چه اندازه قصد پیاده روی دارید، تا موقعیت مکانی چقدر فاصله دارید و از همه مهم تر پیش بینی هوا. به طور کلی، هرچه پیاده روی طولانی تر و یا دورتر وهوا نا متعادل تر باشد، لباس، کوله پشتی، غذا و آب بیشتری نیاز خواهید داشت. به طور کلی شما برای این سفر نیازمند مواردی هستید، این موارد شامل :

کوله پشتی مخصوص پیاده روی و طبیعت گردی

لباس متناسب با هوا ( قطعا لباسی که در تابستان به تن دارید با لباس های زمستانی تان بسیار متفاوت خواهد بود)

چکمه یا کفش پیاده روی

غذا به مقدار کافی

مقداری آب

ابزارهای پیمایش مانند نقشه و قطب نما

جعبه کمکهای اولیه

چاقو یا چند ابزار و …

این موارد در واقع اصلی ترین مواردی است که شما برای یک سفر طبیعت گردی نیاز دارید.

چک لیست
قبل از هر چیز یک چک لیست آماده کنید و تمامی وسایلی که نیاز دارید را لیست کنید، در پایان کار آن ها را تیک بزنید تا مطمئن شوید که همه چیز را با خود برداشته اید. نکته مهم در این قسمت این است که اگر به تازگی طبیعت گردی را آغاز کرده اید و یا اولین بارتان است، اطمینان حاصل کنید که می توانید از تمام تجهزیات مخصوصا کمک های اولیه استفاده کنید. این چک لیست عمداً جامع است و برای سفر های کوتاهی که قرار است بیرون از یک خانه و یا هتل باشد برای رفاه شما مهم و ضروری است، با این وجود وسایلتان را باید با مکانی که می خواهید بروید هماهنگ کنید، برای مثال اگر در مکان مورد نظرتان به آب آشامیدنی دسترسی دارید لازم نیست با خود آب ببرید.

کوله پشتی برای سفر
کوله پشتی قطعه اصلی ترین نیاز شما برای سفر های طبیعتگردی است زیرا قرار است تمامی موارد را در آن جای دهید. کوله ای که ۱۱ تا ۲۰ لیتر فضا داشته باشد برای پیاده روی های کوتاه و سفر های طبیعتگردی ساده و مناسب است، اگر قرار است سفر طولانی تری داشته باشید حتما به فکر کوله پشتی بزرگ تری باشید.

زیرانداز
یکی دیگر از مهم ترین وسایل داشتن یک زیرانداز محکم و ضد آب است، قطعا در میانه های راه نیاز به نشستن و یا دراز کشیدن خواهید یافت.

پوشاک و کفش
حتما قبل از رفتن، هوا را چک کنید و حتما لباستان را متناسب با شرایط انتخاب کنید. برای تغییر هوا و اتفاقات پیش بینی نشده، لباس های اضافی را فراتر از موارد مورد نیاز برای سفر قرار دهید. همچنین باید در نظر بگیرید که چقدر لباس از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و یا باد و باران محافظت می کند. برای کفش، حتما بررسی کنید که قرار است روی چه سطحی پیاده روی کنید. در پیاده روی های آرام در مسیرهای پیاده روی صاف ، کفش های مخصوص پیاده روی یا دوچرخه سواری کافی است. برای پیاده روی در مسیرهای صخره ای ، ناهموار ، می بایست از کفش های مخصوص استفاده کنید. درباره انتخاب لباس و کفش پیاده روی حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

غذا و آب
میان وعده های مقوی و پر انرژی مانند آجیل را که می توانید به راحتی در مسیر آن میل کنید، بسته بندی کنید. برخی از افراد دوست دارند یک ساندویچ برای ناهار بیاورند. در مورد آب معمولاً می توانید برای یک روز دو لیتر آب بر دارید، اما مقدار آن را بسته به طول و شدت پیاده روی ، شرایط آب و هوایی ، سن شما ، میزان عرق و نوع بدن تنظیم کنید. در مورد انتخاب غذای و میزان نوشیدن همه چیز بستگی به خودتان دارد.

جهت یابی
یکی از مهم ترین وسایل در سفر داشتن قطب نما و دستگاه های جهت یابی است، شما به عنوان یک طبیعت گرد می بایست همواره یک جهت یاب همراه خود داشته باشید و کار با آن را به صورت حرفه ای فرا بگیرید. از دیگر مواردی که برای سفر نیاز دارید می توان به وسایل کمک های اضطراری و اولیه، ابزار و وسایل تعمیر، وسایل بهداشتی، چادر و کیسه خواب نیز اشاره کرد.

برچسب ها: پوشاک و کفش, چادر مسافرتی, دستگاه جهت یابی, زیرانداز مسافرتی, کفش پیاده روی, کوله پشتی برای سفر, کیسه خواب, موارد مورد نیاز برای طبیعت گردی

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat