نصب آلاچیق فضای باز توچال بام تهران

نصب آلاچیق فضای باز توچال بام تهران

زیبایی آلاچیق فضای باز بخصوص از نوع چادری این است که آنها در مقایسه با اشکال دیگر بسیار زیبا و سبک هستند، زیرا مواد بسیار کمی برای طراحی و ساخت آنها استفاده شده است. به طور معمول چنین آلاچیق هایی قادر به پوشاندن مناطق بسیار بزرگ، فقط با چند ستون پشتیبان هستند. این خصوصیات و همچنین سایر خصوصیاتی که آنها ارائه می دهند باعث شده تا معماران، طراحان و سرمایه گذاران بتوانند طرح های گسترده ای را با آن ایجاد کنند مانند، آلاچیق توچال بام تهران و آلاچیق عمومی در سراسر کشور.
مجموعه تفریحی توچال در تهران یکی از برترین و بزرگترین مراکز توریستی تفریحی در ایران است که سالانه هزاران نفر از آن بازدید می کنند. علاوه بر گردشگران غیره تهرانی، بسیاری از مردم تهران نیز به دلیل آب و هوای پاک و خنک، آخر هفته های خود را در ارتفاعات این مجموعه می گذرانند. از مهمترین امکانات در نظر گرفته شده برای این مجموعه می توان به آلاچیق فضای باز توچال اشاره کرد که کمک فراوانی برای استراحت و نیز صرف غذا گردشگران می کند.
معمولا آلاچیق های نصب شده در این منطقه از نوع سان شید و خیمه ای (Conic) هستند. در برخی مناطق توچال نیز از آلاچیق های فلزی و بتنی استفاده شده است. دلیل اصلی برای ساختن این تفرجگاه ها در دامنه کوه، وجود آب و هوای خنک و باغ های سرسبز است. نصب آلاچیق فضای باز توچال در چند سال اخیر باعث افزایش گردشگران در این منطقه شده است.
علاوه بر آلاچیق های مدرن و بسیار زیبا، مجموعه تفریحی توچال امکانات دیگری نیز دارد به عنوان مثال:
 کابین سینما ۵ بعدی و VR
 مجموعه اسکیپ روم بام تهران
 سیر سلامتی بام تهران
 زیپ لاین بام تهران
 پیست اسکی توچال
 سورتمه بام تهران
 تله کابین توچال
 تله سیژ توچال

نحوه ساخت آلاچیق فضای باز توچال بام تهران؟
معمولا آلاچیق مورد استفاده در توچال از نوع پیش ساخته بوده، و در کارخانه آماده شده و بعد از انتقال به محل پروژه فقط عملیات مونتاژ بر روی آن صورت می گیرد. نصب آن ها در سریع ترین زمان انجام می شود، برای اینکه بسیار سبک هستند و به راحتی می توان آنها را حمل کرد و در محل مورد نظر به وسیله جوش و یا پیچ نصب نمود.
قبل از اینکه برای ساخت آلاچیق فضای باز اقدام کنید باید به سوالات فوق پاسخ دهید: آیا برای استفاده دائمی یا موقت است؟ این قضیه ممکن است بر هزینه تأثیر بگذارد. چه چیزی برطرف خواهد شد؟ آیا فضایی برای نصب پایه و اساس سازه وجود دارد؟ آیا آلاچیق آویزان خواهد شد؟ آیا نیاز به فضایی بزرگ دارید یا کوچک؟ نوع استفاده از آلاچیق چه خواهد بود؟ و ...، اما پاسخ به همه سوالات منجر به مجموعه مهمی از پارامترها می شوند که در ابتدای طرح باید در نظر گرفته شوند تا اطمینان حاصل شود که نتیجه تا حد امکان ساده و مناسب خواهد بود.
نحوه ساخت آلاچیق فضای باز توچال، همانطوری که گفته شد بسیار راحت است، اما اگر سازه آلاچیق چادری از نوع کششی باشد نیاز به افراد متخصص و حرفه ای دارد تا آن را به صورت دقیق نصب کنند. این نوع آلاچیق می تواند به کنترل نور خورشید، کنترل باران، برف و باد کمک کند و شما را از آنها دور نگه دارند.
طراحی آلاچیق فضای باز همیشه با یک سری عوامل همراه است تا بتواند در نحوه عملکرد و ظاهر آن تأثیر بگذارد. بهتر است این کار را به افراد متخصص و با تجربه واگذار کنید تا با در نظر گرفتن اصول و قواعد مخصوص به طراحی، آلاچیقی زیبا و کارآمد بسازد.

نوع فرم آلاچیق فضای باز توچال بام تهران چیست؟
همانطوری که گفته شد، اکثر آلاچیق فضای باز مورد استفاده در توچال از نوع سان شید و خیمه ای (Conic) بوده و در برخی جاها از آلاچیق های فلزی و بتنی استفاده شده است تا در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند.
آلاچیق های چادری از نوع کششی کاربرد بسیار زیادی نسبت به آلاچیق های سنتی دارند.
نوع و فرم آلاچیق ها تاثیر زیادی بر پذیرش و جذب گردشگران در توچال دارد، هر اندازه فرم آنها زیباتر و جذاب تر باشد و بتواند عملکرد خوبی نیز ارائه دهد به همان میزان استفاده از آن افزایش خواهد یافت در غیر این صورت ممکن است طرح با مشکل مواجه باشد.

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat