نکات دوخت پارچه های ضد آب

نکات دوخت پارچه های ضد آب

قبل از بررسی نکات نحوه دوخت پارچه برزنت ضد آب بهتر است به تفاوت بین دو موضوع بپردازیم، اولین مورد پارچه مقام در برابر آب، دومین مورد پارچه ضد آب، آیا این دو نوع پارچه یک ویژگی دارند؟ تفاوت های این دو نوع پارچه در چیست ؟ پارچه های مقاوم در برابر آب دو نوع هستند، یا به طور ذاتی بافتشان به شکل ضد آب عمل می کند و یا توسط یک لایه ی ضد آب از نفوذ و نشت رطوبت جلوگیری می کنند، در واقع عملکرد این لایه به این شکل است که با قرارگیری بر روی پارچه، پارچه را در مقابل آب مقاوم می کنند، اما همانطور که اشاره شد این پارچه تنها “مقاوم” در برابر آب است.

 به این معنا که اگر در شرایطی که نفوذ آب شدید است مثل آب با فشار بالا قرار بگیرد ، نمی تواند به خوبی مقاومت کند و شاهد نشتی خواهیم بود، اما پارچه ضد آب به این شکل نیست، به این صورت که کاملا تحت هر شرایطی از نفوذ آب جلوگیری می کند، ظاهر لاستیک مانندی دارد و نسبت به پارچه های مقاوم در برابر آب تنفس کمتری دارد .در ادامه به نکات نحوه ساخت و دوخت پارچه ضد آب و این قبیل پارچه ها می پردازیم.

دوخت پارچه برزنت - برزنت ضد آب

نحوه ی دوخت و ساخت پارچه های مقاوم در برابر نفوذ آب

برای ایجاد کردن قابلیت دوخت و ضد آب کردن پارچه ترانزیتی می بایست پارچه در رزین مصنوعی، روغن و یا موم پاشیده غوطه ور شود. نکته مثبت این عمل این است که باعث می شود پارچه بیشتر خصوصیات طبیعی خود را حفظ کند، و نکته منفی این است که این پوشش های دفع آب دائمی نیستند و با گذشت زمان تحت شرایط محیطی از بین می روند قابل به ذکر است که شست و شوی زیاد باعث از بین رفتن این خصوصیت می شود.

آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده که نحوه ی دوخت پارچه های مقاوم در برابر آب به چه شکل است ؟ در چه مواردی از پارچه ترانزیتی ضد آب استفاده می شود ؟ مبلمان هایی که در فضای باز هستند، چادر ها، سایبان ها، لباس های ورزشی، کیسه های خواب و… مواردی هستند که از پارچه های مقاوم در برابر آب برای آن ها استفاده می شود. نکته مهمی که در دوخت این پوشش های مقاوم در برابر آب وجود دارد درز ها می باشد.

در واقع این درزها هستند که به آب اجازه نفوذ آب را می دهند یا نمی دهند. پس دقت و توجه شما باید بر روی دوخت این درز ها باشد، یک اشتباه کوچک در دوخت درز این پوشش ها باعث می شود دیگر آن پارچه قابلیت مقاومت در برابر آب را نداشته باشد و یک پارچه معمولی محسوب می شود. نخی که برای این کار استفاده می شود به این دلیل که در مقابل نور خورشید و شرایط محیطی قرار می گیرد می بایست نخ محافظت شده در برابر ماوراء بنفش باشد.

پیشنهاد برای مطالعه:

پارچه ترانزیتی ضد حریق

دوخت پارچه برزنت

نکات خیاطی پارچه برزنت مقاوم در برابر آب

هدف ما بررسی گام به گام دوخت هرنوع پوشاک و یا پوشش مقاوم در برابر آب است. لوازمی که برای این کار نیاز است شامل پارچه های ضد آب برش خورده ( طبق الگوی مناسب برای این کار) چرخ خیاطی مناسب، قیچی محکم، آهن ( این مورد اختیاری است ) پین ( این مورد اختیاری است ). برای شروع نخ محافظت شده در مقابل ماوراء بنفش را از سوزن چرخ خیاطی رد کنید و ابعاد دوخت را بر روی اندازه متوسط رو به ریز بگذارید.

قست پشتی قطعات و تکه های پارچه را روی هم بگذارید و سپس با ایجاد یک فضای ۸٫۵ اینچی از لبه پارچه شروع به دوختن کنید. قسمت طولانی تر درز را در قسمت کوتاه تر ببندید، لبه خام را دقیقا در مقابل خط درز قرار داده و یا اینکه پارچه را به طرف پایین اتو کنید یا آن را با پین های مستقیم بچسبانید.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

ترکیب رنگ های برزنت با یکدیگر

ساخت تجهیزات مختلف با پارچه برزنت ضد آب

این دستورالعمل های اولیه باعث ایجاد یک درز محکم و ضد نشت در بیشتر پارچه های مقاوم در برابر آب می شود زیرا درزهای بریده شده صاف نباید باعث نفوذ آب شوند. در صورت نیاز به تركیب ضد آب اضافی، می توان در هر جایی كه تجهیزات کمپینگ یا لوازم خیاطی را بفروشد، چوب یا لوله ای از عایق ضد آب خریداری كرد. نکته آخر این است که این نوع پارچه ها امروزه توسط ماشین های بسیار پیشرفته به صورت کاملا استاندارد دوخته می شوند و شما می توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را از سایت های معتبری چون دنیای چادر خریداری نموده و با خیال آسوده استفاده کنید .

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat