همه چیز درباره سازه های چادری

همه چیز درباره سازه های چادری
همه چیز درباره سازه های چادری
به طور کلی سیستم سازه های پارچه ای یک روش بسیار جدید و نوین در دنیای سازه ها به شمار می آید، جنس نرم و انعطاف پذیر پارچه ها از طرفی باعث ایجاد راحتی و از طرفی باعث سخت تر شدن این پروسه می شود، راحتی از این بابت که شما می توانید هر نوع شکلی را طراحی و اجرا کنید، و سختی از این بابت که مهار کردن این همه نرمی و تغییر شکل در مقابل عوامل مختلف محیطی مثل باد و باران کاری بسیار سخت و مشکل است که نیازمند تجربه و دانش لازم است.

سازه پارچه ای
تمام سازه هایی که در اطرافتان می بینید از مصالح ساختمانی ساخته شده اند، این مصالح به خودی خود دارای وزن هستند،این مورد باعث ایجاد نوعی بار به نام بار مرده ی ساختمان می شود، یعنی باری که ناشی از وزن مصالح ساختمان است. اما در سازه های پارچه ای این عدد را می توان صفر فرض کرد، گرچه این مورد را هم در نظر می گیرند اما در مقابل سازه های ساختمانی ، آن قدر ناچیز است که می توان آن را صفر در نظر گرفت، باری که در این زمینه قابل محاسبه و چشم گیر است بار های زنده است، اما بار زنده چیست؟ بار زنده همان باری است که توسط عوامل محیطی ایجاد می شود مانند باران و برف، طراح می بایست با توجه به اندازه ی سطح چادر یعنی همان قسمتی از چادر که قرار است باران یا برف روی آن انباشته شود مقاومت چادر را قبل از اجرا اندازه گیری کند. به همین دلیل این دسته از سازه های مدرن جدا از جنبه های معمارانه و زیبایی شناسی، مقاومت بسیار بیشتر و عمر طولانی تر بالای ۲۰ سال را خواهند داشت.

امکان ایجاد طراحی های مختلف
همان طور که گفته شد این نوع سازه ها با توجه به این که از پارچه ساخته شده اند بسیار منعطف هستند، پس دست شما برای ایجاد عجیب ترین طرح و فرم ها باز است، نکته ی بسیار جذاب دیگر رنگ است، شما می توانید هر طرح و رنگی که دلتان می خواهد را انتخاب کنید، اما قطعا این موضوع را در سازه های ساختمانی نخواهیم داشت.

شفافیت خاص
به دلیل اینکه جنس این سازه ها از پارچه است، پس می توانید در طول روز از نور طبیعی خورشید برای روشنایی درون سازه استفاده کنید، که این نکته بسیار مفید می باشد همچنین در شب می توان با استفاده از نور چراغ های مصنوعی داخل، سطحی درخشان را به وجود آورد.

کوتاه بودن زمان ساخت
قبل از بررسی این نکته باید این مورد گفته شود که این سازه ها شاید در مدت بسیار کوتاهی ساخته شود اما چیزی که زمان بر و تخصصی است قبل از اجرا است، یعنی طراحی و محاسبات لازم برای ایجاد فرم مد نظر، این بخش از پروسه بسیار پیچیده و تخصصی می باشد و مستلزم داشتن دانش و تجربه است، اما با گذراندن این مرحله شما می توانید در یک تایم بسیار کوتاه سازه ی پارچه ای خود را بنا کنید. دلیل سرعت در اجرا این است که بر خلاف بیشتر روش های ساخت و ساز مدرن، قطعات سازه در این زمینه بزرگ هستند و این امر باعث کوتاه تر شدن برنامه زمان بدی می شود.

بهینه
سازه شما از جنس پارچه است پس قاعدتا از لحاظ مالی برای شما بسیار عالی و به صرفه است.

یک سازه خوب برای دهانه های وسیع
به طور کلی بدنه های سبک پارچه ای روشی بهینه و هوشمندانه در پایین بردن میزان استفاده از سازه های فلزی برای نگه داشتن سقف سازه می باشند که قادر به ایجاد دهانه های بزرگ بدون احتیاج به ستون های فلزی زیاد هستند.

بهترین سازه در مقابل زلزله
سازه ای سبک و بدون خطر در هنگام زلزله، تصور کنید که در هنگام زلزله یک سازه ی ساختمانی در مقابل یک سازه ی چادر چقدر می تواند به جان افراد درون سازه کمک کند، سازه های چادری به هر دلیلی اگر تخریب شوند هیچ خطری برای افراد درون سازه ایجاد نمی کند، از طرفی می توان خیلی راحت از نو آن را ساخت، اما در سازه های ساختمانی این موضوع کاملا بر عکس می باشد.

کار برد سازه های پارچه ای
سایه بان های شهری

مراکز خرید و تجاری

استادیوم ها

کاربردهای هنری و مجسمه سازی

طراحی ساختمان های شاخص شهری

پارکینگ ماشین ها

پوشاندن پیاده رو ها

چادر ها

نمایشگاه ها و غرفه های نمایشگاهی

سایه بان ورودی ها

طراحی های داخلی

کاربردهای هنری و مجسمه سازی

سالن های تئاتر

و ….



برچسب ها: سازه های پارچه ای, کار برد سازه های پارچه ای, نقاط قوت سازه های پارچه ای, همه چیز درباره سازه های چادری

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat