همه چیز درباره ی پارچه PUL

همه چیز درباره ی پارچه PUL
همه چیز درباره ی پارچه PUL
پارچه ی PUL چیست؟چگونه ساخته می شود ؟ ماهیت این پارچه چیست ؟ از چه موادی برای این پارچه استفاده شده است ؟ کاربرد این پارچه چیست ؟ از کجا می توان آن را تهیه کرد ؟ اگر سوال هایی که برای شما در رابطه با پارچه PUL از این قبیل سوال ها است، انتخاب این مقاله برای مطالعه یک گزینه ی بسیار عالی می باشد در این مقاله همه چیز درباره پارچه PUL مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

پارچه PUL
PUL مخفف شده ی لمینت پلی اورتان می باشد ، به این معنا که که پارچه توسط پلی اورتان روکش شده است. PUL در واقع یک لایه است که با قرار گیری بر روی پارچه، آن پارچه را تبدیل به یک پارچه ضد آب می کند،اغلب پارچه های چند لایه، نوعی پارچه ی پلی استر می باشد ، اگر چه در بعضی از مواقع پنبه هایی یا حتی پارچه های منعطفی یافت می شود که دارای این لایه روکش شده است. برای استفاده از این قبیل پارچه ها ، افراد معمولا ترجیح می دهند از پارچه های پلی استر استفاده کنند دلیل این کار این است که این پارچه رطوبت را را به خارج انتقال می دهد اما پارچه های پنبه ای اینکار را انجام نمی دهند به تعرفی دیگر رطوبت را جذب و به سرعت خشک می شوند.

PUL در کجا استفاده می شود
بعد از قرار پیری این لایه بر روی پارچه، پارچه تبدیل به یک محصول ضد آب می شود، در نتیجه این پارچه در مواردی کاربرد دارد که نیاز به ویژگی ضد اب بودن حس می شود . نیاز هایی از قبیل یک لایه پنهان در پوشک پارچه ای ، پدهای قاعدگی قابل شستشو ، کیسه های مرطوب و شفاف ایده آل، کیسه های مرطوب، یا حتی بیس ها و …..، پارچه PU به عنوان مانع باد و یا آب در ساخت لباس های محافظت کننده از اسپری مایع ، پرده های دوش ، و لباس های بیرونی، استفاده می شود. از آنجا که می توان آن را به آسانی تمیز و استریل کرد ، برای تختخواب های پزشکی ، محافظ تشک ، محصولات بی اختیاری قابل استفاده مجدد نیز کاربرد بسیاری دارد. یکی از قابلیت های این لایه امکان چاپ بر روی آن می باشد ، از دیپر قابلیت های PUL این است که به دلیل یک لایه ی جداگانه، این امکان را به شما می دهد که برای پوشش کالای مورد نظرتان لایه ی PUL را به عنوان لایه داخلی انتخاب کنید و لایه ی بیرونی را از پارچه استفاده کنید و هر طرحی که خواستید روی آن اعمال کنید، اگر می خواهید از قابلیت ضد آب بودن بهره ببرید و کالای مورد نظرتان را در دمای مناسبی حفظ کنید، این لایه نسبت به پارچه های ضد آب دیگر ارجعیت دارد زیرا یکی از خاصیت های این پارچه این است که محتویات را خنک نگه می دارد

پارچه PUL را از کجا تهیه کنیم؟
مکان های زیادی وجود دارد که می توانید پارچه PUL را از آن جا تهیه کنید به فروشگاه های محصولات ضد آب سر بزنید ، قطعا در محل زندگیتان فروشگاه های زیادی وجود دارد که عرضه کننده محصولات ضد آب هستند. این پارچه کاملا ضد آب است ، قابلیت تنفس دارد و تا حدودی کشیده می شود همچنین نرم و انعطاف پذیر است. معمولاً می توان آن را با ماشین لباسشویی شست شو و خشک کرد، و یا با سفید کننده رقیق یا الکل ضد عفونی کرد .

یا با طبیعت سازگاری دارد ؟
انواع مختلفی از PUL وجود دارند که در دوام ، مقاومت در برابر گرما ، رطوبت محیط و نور با یکدیگر فرق می کنند. اگر PUL برای مدت درازی خیس و مرطوب نگه داشته شود ، در آب تجزیه و متلاشی می شود و همچنین به خود می چسبد ، قبل از رسیدن به این مرحله به حالت کپک زدگی دیده می شود. پس می توان گفت به این دلیل که قابلیت تجزیه شدن سریع را دارد نمی تواند خطر جدی برای طبیعت به همراه داشته باشد. اگر پلی اورتان لایه برداری از پارچه را شروع کند ، ممکن است با احتیاط و یک آهن داغ آن را آلوده کنید. اگر روکش PU پوسیده شود ، می توان آن را تعویض کرد.

برچسب ها: PUL در کجا استفاده می شود, پارچه PUL, پارچه PUL را از کجا تهیه کنیم؟, همه چیز در باره ی پارچه PUL
اشتراک این مطلب

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat