مهمترین کاربرد سازه چادری سردر ورودی؟

مهمترین کاربرد سازه چادری سردر ورودی؟


بهتر است قبل از وارد شدن به بحث اصلی یعنی سازه چادری سردر ورودی، با ورودی و سردر آشنا شویم تا درک بهتری از این عنصر معماری داشته باشیم. سردر یا همان ورودی به معنای مجموعه فضای پیچیده‌ای و نیز حلقه‌ای واسط بین درون و بیرون هر مجموعه فضایی می باشد، اعم از یک خانه، شهر، کاروانسرا و یا باغ. این عنصر معماری و نیز ایرانی جزء جدایی ناپذیر از ساخت و سازها است که از دوران پیدایش اولین خانه ها تا به امروزه مورد استفاده قرار گرفته است.
اولین سردر های مورد استفاده در دنیا، به واسطه موادی مثل چوب، سنگ و خاک شکل گرفتند و به مرور زمان و با پیشرفت فناوری و نیز تکنولوژی تبدیل به مواد مقاوم و بادوام مثل، پروفیل های فولادی، کابل های کششی، مواد صنعتی PVC و دیگر مواد با ارزش شدند. به این ترتیب معماران و طراحان این حوزه میتوانستند با این مواد فرم های مبتکرانه خلق کنند و جلوه ای بسیار زیبا و پایدار به شهرها، مجموعه های مسکونی، تجاری و هر فضایی که دارای سردر بود بدهند.
سازه چادری سردر ورودی امروزی نسبت به سردرهای سنتی گذشته بسیار پایدار و مقاوم است. زیرا از مواد و ابزار آلات پیشرفته و مهندسی شده برای تولید آنها استفاده شده است. آنها به راحتی در برابر نیروهای جانبی مانند باد و زلزله مقاوم هستند و طول عمر آنها نیز بسیار زیاد است.
برای طراحی و تولید سازه چادری سردر ورودی از مواد مختلفی همچون، کابل های فولادی، ابزار نگهدارنده و یا به اصطلاح قلاب ها و ابزار میله های تنشی، غلاف پارچه ی کابل، اتصالات انتهایی کابل، اتصالات حلقه ای و مهمتر از همه پارچه مخصوص استفاده می شود.
بهترین پارچه برای سازه چادری سردر ورودی، پارچه شیشه ای PTFE و پارچه های مشابه است. بهتر است از برای این کار از پارچه های روکش PVC استفاده نکنید. علی رغم دوام و قیمت پایین PVC، برخلاف بسیاری از پلیمرهای دیگر، PVC حاوی کلر است که اثرات سلامتی منفی بر روی انسان اثبات کرده است. مواد افزودنی شیمیایی آن همچنین می تواند تأثیر بسیار منفی بر روند بازیافت داشته باشد. به همین دلیل، معماران زیادی می گویند که تنها راه جلوگیری از خطرات سلامتی مرتبط با PVC ، از بین بردن کامل آن و یا عدم استفاده از آنها است.
پارچه شیشه ای PTFE: در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد و از اوایل دهه ۱۹۷۰ برای ایجاد سازه های چادری مورد استفاده قرار گرفت. در اصل، در اوایل اختراع این نوع پارچه طول عمر آن ۲۵ سال بود اما با پیشرفت فناوری این میزان طول عمر افزایش یافته است، و بین ۳۰ تا ۵۰ سال است.
یکی از قابل توجه ترین خصوصیات PTFE مورد استفاده در سازه چادری سردر ورودی این است که به طور فعال توسط نور UV سفید می شود و این بدان معنی است که در طی چند دهه می تواند ظاهر سفید روشن و واضح خود را حفظ کند. این بدان معنی است که قبل از نصب، PTFE در واقع یک رنگ نامنظم خارج از سفید یا کمی قهوه ای دارد که در نتیجه روند ساخت و ساخت اتفاق می افتد. علاوه بر این، این پوشش در برابر آلودگی محیط زیست مقاومت می کند و به طور طبیعی در اثر باران پاک می شود.

طراح سازه چادری سردر ورودی در ایران؟
طراحی و ساخت سازه چادری در ایران نیز همزمان با دنیا پیش می رود، به طوری که از آخرین تکنولوژی برای ساخت و نصب آن استفاده می شود و همچنین مهندسان ایرانی قادر هستند انوع سازه چادری سردر ورودی را طراحی و تولید کنند. اگر به شهر های بزرگی مانند تهران، اصفهان، مشهد و شیراز سفر کرده باشید قطعا در ورودی شهرها و یا داخل شهر با سازه های چادری بسیار زیبا روبرو بوده اید که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند.
علاوه بر این سازه چادری سردر ورودی مزیت های زیادی به همراه دارد به عنوان مثال:
 تاکید بر ورودی بنا
 ایجاد سایبان برای در امان ماندن از آفتاب سوزان
 قابلیت پوشش دهانه های وسیع
 مقاوم در برابر عوامل محیطی مانند باد و بارن و نیز زلزله
 نصب سریع نسبت به سردرهای سنتی
 ظاهری زیبا و جذاب
 قابلیت تعویض قطعات آسیب دیده در دراز مدت
 قابلیت جابجایی در صورت نیاز
 قابلیت نصب بر روی سازه های اولیه و اصلی بنا
 مناسب برای هر نوع کاربری اعم از مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، درمانی و ...

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat