طراحی انواع سازه های پارچه ای

طراحی انواع سازه های پارچه ای

اولین توسعه طراحی سازه های پارچه ای، پوسته ها و غشا ها توسط مهندس روسی ولادیمیر شوخوف انجام شد. او هشت غرفه نمایشگاهی سازه های کششی و سازه های غشایی نازک را برای نمایشگاه نیژنی نووگورود در سال 1896 طراحی کرد که مساحت آن 27000 متر مربع بود. در روزهای اخیر سازه های کششی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار گرفته اند. بیست سال پیش، عبارت سازه پارچه ای به یک چادر در فضای باز یا سایبان رستوران اشاره داشت.

امروزه، انواع در حال گسترش مواد اولیه و فناوری‌های ساختاری، نورپردازی و گرافیکی بسیار بهبود یافته به پارچه‌ ها اجازه می ‌دهد تا علاوه بر سایبان ها، نقش‌های جدیدی را ایفا کنند از جمله مجسمه‌ های نمادین و پوسته ‌های غشایی. در واقع، پارچه در حال حاضر یک عنصر اصلی معماری است و طراحان آن را راهی برای گسترش تجربه یک فضا می دانند. با توجه به این که هنوز چیزهای زیادی در مورد نحوه استفاده از پارچه در کاربرد های معماری وجود دارد، شرکت ها به طور مداوم راه های جدیدی برای بهره برداری پیدا می کنند. نوآوری‌ های متنوع، طراحی سازه چادری را قلمرویی از امکانات تقریباً نامحدود نگه می‌ دارد.

طراحی سازه پارچه ای مبتنی بر کشش سطحی

سازه های کششی پارچه ای متشکل از یک ماده پارچه ای با کشش سطحی بالا است که به صورت یک سطح سه بعدی شکل می گیرد و می توان از آن برای ایجاد سقف، سایبان یا یک سازه نمادین استفاده کرد. این امکان با استفاده از پارچه های با کیفیت تحت کشش برای تحمل وزن خود و مراقبت از بار زنده ایجاد شده است که بسیار مقرون به صرفه و ارزان قیمت نیز می باشد و مساحت های زیادی را بدون تکیه گاه های میانی پوشش می دهد.

مطالب پیشنهادی دنیای چادر: مقایسه قیمت سازه های پارچه ای با ساختمان های فلزی و چوبی

طراحی انواع سازه های پارچه ای

طراحی سازه های پارچه ای به چه صورت است؟

سازه‌ های پارچه ای زمانی به وجود می ‌آیند که کشش به سطح غشاء اعمال می‌شود تا پشتیبانی ساختاری لازم را فراهم کند، که برای ایجاد اشکال سه ‌بعدی حیاتی است. انواع سازه های کششی بر این اصل بنا شده اند و انواع مختلفی از سازه ها با ایجاد ترکیب های جهت دار، همراه با استفاده متنوع از مجموعه وسیعی از پارچه ها برای ایجاد شکل دلخواه ساخته می شوند. پارچه با توجه به نیاز مشتری که با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و استحکام پارچه تعیین می شود، استفاده می شود.

 

🔥 برای بازدید از محصولات دیگر بر روی لینک های زیر کلیک کنید. 🔥 



🔗پارچه کانتینری🔗                       🔗پارچه ترانزینی🔗                          🔗سازه کششی🔗

 

 

چرا در طراحی سازه های کششی از پارچه استفاده می شود؟

نگاهی سریع به کیفیت پارچه دلایل قانع‌کننده ‌ای برای مشخص کردن آن برای طیف وسیعی از نصب ‌ها ارائه می‌کند. پارچه برزنت به کار رفته در سازه کششی سبک وزن است، حمل آن آسان است، قابل جابجایی است و می تواند تقریباً هر شکلی به خود بگیرد. طراحان آن را به عنوان روشی هوشمندانه برای ساختن دیوار ها و سقف ها می دانند. با پیشرفت نرم افزارهای سه بعدی، می توانید چیزهایی طراحی کنید که در گذشته حتی تصورش را هم نمی کردید.

نوآوری ‌ها در فناوری پارچه، ویژگی‌های متعدد و به ظاهر ناسازگار را قادر می‌ سازد تا در یک ماده ترکیب شوند به عنوان مثال وجود یک پارچه نرم، سبک، محکم و قابل چاپ. پارچه هم چنین یک راه حل جذاب برای پر کردن فضای زیاد بدون هزینه یا وزن مواد سنتی تر است. امکان پخش ویدئو بر روی پارچه یا چاپ تصاویر گرافیکی تمام رنگی برای نصب داخلی یا خارجی نیز پارچه را به جایگزینی جذاب برای سایر بستر ها تبدیل می کند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله ساخت سازه های نمادین با سازه پارچه ای را نیز مطالعه کنید.

نوآوری در طراحی سازه پارچه ای

وقتی صحبت از نوآوری می شود، شرکت هایی مانند دنیای چادر جلوتر از سایرین هستند و زمان زیادی را صرف آزمایش مواد جدید در بخش تحقیق و توسعه خود می کنند. فریم ساختاری پارچه، که معمولاً آلومینیومی است، نیز در 10 سال گذشته شاهد پیشرفت ‌های گسترده ‌ای بوده است و همیشه در حال قوی‌ تر و سبک ‌تر شدن است. در برخی موارد، به جای پنهان کردن چارچوب، شرکت‌ ها در حال یافتن راه‌ هایی برای تبدیل ساختار به بخشی از اثر کلی هستند.

طراحی سازه پارچه ای مبتنی بر کشش سطحی

نور پردازی و گرافیک

اگرچه سازه های پارچه ای معمولاً برای راهیابی و سایر علائم استفاده نمی شوند، طراحان فرصت های بیشتری برای اضافه کردن یک جزء گرافیکی به پارچه پیدا می کنند. چه استفاده از روش‌های چاپ سنتی - تصعید رنگ برای کاربردهای داخلی و چاپ جوهر افشان برای پروژه‌های بیرونی - یا روش‌های غیرسنتی مانند طرح ریزی، یا هر دو، گرافیک ابعاد دیگری به معماری پارچه می ‌افزاید. وقتی چارچوب درست شد، تغییر گرافیک مانند لباس‌هایتان آسان است. و سازندگان به طور مداوم مواد جدیدی را ایجاد می کنند که طرح گرافیکی مد نظر را می پذیرند تا گزینه های بیشتری را به معماران و طراحان بدهند.

یکی از مهمترین جنبه های نصب هر پارچه، نورپردازی است. ماهیت ذاتی منسوجات این است که درخشان هستند. شما می توانید از پالت ها در طیف رنگی استفاده کنید و پارچه اساساً می تواند رنگ ها را برای مطابقت با احساس دلخواه تغییر دهد. برای مثال، نصب پارچه در یک دفتر ایده یابی می‌تواند دارای رنگ هایی باشد که برای ایجاد پاسخ هدفمند برنامه ‌ریزی شده ‌اند. همچنین می‌توان یک تصویر گرافیکی ثابت را با ویدیوی متحرک ترکیب کرد، کاری که با بسیاری از مواد دیگر قابل انجام نیست.

آینده سازه پارچه ای

اگرچه شرکت‌هایی که سازه ‌های پارچه ‌ای را تولید می‌کنند، مدت ‌هاست که پتانسیل زیرلایه ‌ها را دیده ‌اند، اما هنوز یک منحنی یادگیری برای طراحان و معماران وجود دارد. یکی از چالش‌ها آموزش افرادی است که هرگز با پارچه کار نکرده‌اند و این که به آن ها بفهمانیم که پارچه فقط به عنوان جایگزینی برای مواد دیگر نیست بنابراین چه چیزی در انتظار طراحی سازه پارچه ای است؟ ابتکارات پایداری باعث توسعه پارچه ‌ها و روش ‌های سازگار با محیط ‌زیست می ‌شود. پیش ‌بینی می شود که به زودی تمام پارچه‌ها از مواد بازیافتی طی 5 تا 10 سال ساخته می ‌شوند و پارچه‌ های سبک ‌وزن با ویژگی های ساختاری بهتری را خواهیم دید.

در این مقاله سعی کردیم شما را تا حدودی با طراحی انواع سازه های پارچه ای آشنا کنیم. شما می توانید برای سفارش و خرید انواع سازه پارچه ای، سازه کششی و ... با مشاوران دنیای چادر در ارتباط باشید. 

 

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat