طراحی و دکوراسیون محوطه با سازه چادری

طراحی و دکوراسیون محوطه با سازه چادری

سازه چادری
سازه چادری با فرم‌ها و اشکال مختلف ، یک نوع شبیه سازی به مسکن و سازه‌های است که می‌شود در فضای باز انجام داد و همچنین می‌تواند به عنوان محل زیبا و شیکی برای کار و کسب‌های زیادی در فضای عمومی،مورد استفاده قرار بگیرد.این نوع سازه‌ها، اگر با معماری و سلیقه خوبی،طراحی شوند،یک زیبایی وصف ناپذیری به مکان‌ها و فضاهایی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌دهند.
اجرای سازه چادری با فرم و مدل‌های مختلف، یکی از المان‌هایی است که در صورتی که در طراحی آن سلیقه خوبی به کار رود،می‌تواند با ستون‌های کمی بر پا و مسقف شود و به این صورت،علاوه بر اینکه برای استفاده‌های سودمند و کسب کار به کار رود،به عنوان یک المان شهری،برای زیبایی و ظاهر جذاب شهر،با کمترین هزینه و عملیات‌های شهرسازی و عمرانی،از آن استفاده کرد.

کاربردهای متنوع سازه چادری در فضای باز
سازه چادری به عنوان یک نمونه شبیه سازی و متریال جدید و مدرن،در ساخت دکوراسیون فضاهای باز،مانند آلاچیق و سازه چادری پارک برای نشستن و استراحت،یا سایبان زمین ورزش،سایبان استخر و پارکینگ،سازه چادری بوستان و ...، مورد استفاده قرار بگیرد.
در مواردی نیز از این نوع سازه برای سالن کارهای هنری و نمایش‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد مثل سازه چادری آمفی تئاتر.
امروزه استفاده از سازه چادری،برای سالن آمفی تئاتر بسیار رایج شده است و این سازه‌ها در مکان‌های مختلفی،مورد استفاده قرار می‌گیرد.این نوع سازه‌ها،هم پوشش زیبایی دارند و هم مقرون به صرفه هستند و سرعت اجرای آنها،بسیار بالا می‌باشد به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی برای سالن آمفی تئاتر و مکان‌های هنری دارند.
از دیگر کاربردهای سازه چادری، مسقف کردن پارکینگ اتومبیل است.نگهداری از خودرو در فضای باز و زیر نور مستقیم آفتاب،یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی است که معمولا ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند.از این رو نصب سازه چادری پارکینگ،برای محافظت از خودرو،یک راهکار مناسب و مقرون به صرفه برای نگهداری از خودرو در فضای باز است.
این سازه ها در مقابل بارش باران و برف بسیار مقاوم هستند و حتی در مقابل ریزش‌هایی که در پی زلزله به وجود می‌آید نیز تا مقدار زیادی از خود مقاومت نشان می‌دهند. و همچنین بخاطر اینکه اشعه UV خورشید را منعکس می‌کنند،باعث می‌شود که فضای زیر سایبان خنک شود و اتومبیل را خنک نگه دارد.

خصوصیات مهمی که سازه چادری برای محوطه باز باید داشته باشد
در طراحی سازه چادری، از پارچه‌های غشایی و کششی استفاده می‌شود که این پارچه ها بسیار بادوام و محکم هستند و می‌توانند در مقابل اکثر مخاطرات طبیعی مثل باد،باران و طوفان،مقاومت بالایی از خود نشان دهند.
برای استفاده در محوطه باز،باید از سازه چادری مقاوم استفاده کرد. این سازه‌ها باید قابلیت مقاومت در مقابل هوای گرم و فرکانس بالا را داشته باشد و بتواند در چنین هوایی،فضای داخلی را خنک نگه دارد و در شرایط آب و هوایی مختلف استحکام بالایی داشته باشد و دچار فرسودگی نشود. همچنین اینکه برای محوطه باز باید سازه چادری ضد آب باشد تا در برابر بارش باران و نفوذ رطوبت به داخل سازه مقاومت کند.
سبکی وزن و سرعت بالای نصب و اجرای سازه‌ چادری باعث می‌شود که اجرای آن نیز به راحتی انجام بگیرد و یک انتخاب مناسب باشد برای ایجاد سایه در مکان‌های مختلف، مثل سازه چادری ویلا که برای استفاده از آب و هوای مناسب بیرون از خانه و همچنین در امان بودن از تابش مستقیم نور خورشید و مضرات آن نیاز واجب برای ویلاداران می‌باشد.
یکی دیگر از خصوصیات مهمی که سازه چادری برای محوطه‌های باز باید داشته باشد قابلیت بالا در شست و شو و تمیز کردن آن،بدون به وجود آمدن لکه است. این سازه ها به خاطر اینکه در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند باید قابلیت شستشو داشته باشند و همچنین این کار را نیز بتوان به راحتی انجام داد

زمینه های فعالیت

طراحی و دوخت روکش کالاهای صنعتی و آزمایشگاهی، پارچه برزنت، سازه های بادی و تفریحی ورزشی، سازه های پارچه ای و کششی، پوشش های سیلو، پوشش های استخر آب، تجهیزات مسافرتی، کاور لیفتراک، چادر ماشین و ترانزیتی و …

آدرس ما

کرج، جاده ملارد، ایستگاه منظریه، روبروی شهرداری منطقه ۱۰، پلاک ۱۰
[email protected]

تلفن: 02633119 - 02636609320
فکس: 02636639298
همراه: 09124049871
واتس اپ:  09924500600 
واتس اپ:  09024049871

ساعات کاری

ساعات کار دنیای چادر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 18  می باشد

جمعه ها تعطیل است

Back To Top
© 2024 DonyayeChador. All Rights Reserved. Design by MehdiEdalat